Samarbeide med Norsk Alpakka

31.10.2011 17:01

Ting skjer hele tiden, og jeg har en stund hatt kontakt med et ganske nytt og spennende norsk firma som heter Norsk Alpakka www.norskalpakka.no

Det består av 4 familier som har slått seg sammen og produserer sin egen alpakkaull her i Norge. Midt i blinken for vårt klima vil jeg mene og tro. 

Hver familie driver sin egen gård og har sine egne alpakkadyr og går sammen om produksjonen av garnet.

De har fått stor oppmerksomhet etter hvert og nå har de begynt å selge garnpakker til mindre plagg som selges på deres nettbutikk og i endel butikker. Bl.a. har Husfliden blitt veldig interesserte og har begynt å selge produktene deres.

Norsk Alpakka og jeg har nylig inngått et samarbeide der jeg skal designe produkter til disse garnpakkene. Foreløpig dreier det seg om mindre plagg som luer, skjerf/sjal ol. og jeg har nettopp levert oppskrifter på et sett som består av lue strikket på tvers, hals strikket på tvers og skjerf med volanger.

De er under produksjon nå og vil snart være å finne bl.a. hos Husfliden og på nettsidene til Norsk Alpakka. For nærmere opplysninger om dette kontakt Norsk Alpakka.

Norsk Alpakka er også egen side på Facebook - følg dem gjerne der!

https://norskalpakkabutikk.no/

Tror dette kan bli spennende!!


Design: Maria Vinden via Webnode